EBPP - Elektronikus Számlamegjelenítés és fizetés

Az Elektronikus Számlamegjelenítés és Fizetés (Electronic Bill Presentment and Payment) nem más, mint egy összetett szerződéses kapcsolat: számlázók (telefon társaságok, gázszolgáltatók, stb.), szolgáltató irodák, konszolidátorok (portálok, bankok), és ügyfelek között. A számlamegjelenítés a számlák adatbázisba történő betöltésétől, azok Interneten való megjelenítéséig terjed, míg a fizetés az ilyen módon megjelenített számlák tetszőleges banki fizetési infrastruktúrán való kifizetését jelenti.

Elektronikus számlázás alatt még ma is sokan sokféle dolgot értenek. A rendszerszállítók gyakran csak a papír számla elektronikus (pl. pdf formátumú) képének elkészítését, kiküldését végzik el. A „fejlettebb” megoldást kínálók ehhez hozzácsomagolják a teljes vagy részleges adattartalmat xml formátumban. A jelenleg hatályban lévő törvényi követelmények teljesülését elektronikus aláírással biztosítják. Kétségtelen, hogy ez a kibocsátónak látszólag előnyös feltéve, ha elegendően sok ügyfele fogadja el ezt a megoldást.

A Triad megoldása a valódi e-számla rendszer

A nemzetközi tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a befogadók ennél többet várnak. Ezen magasabb igények kielégítésére alkalmas rendszereket kínál a Triad Kft. a 15 éves EBPP szoftver rendszerfejlesztési tapasztalatokkal rendelkező, de-facto ipari szabványként elismert CheckFree (Fiserv) i-Series termékére alapozva.

E megoldás lényege, hogy a számlakibocsátó számlázási rendszeréből az EBPP rendszer legelőször kinyeri a szükséges adatokat, ezeket hitelesíti és archiválja xml formátumban. A folyamat összes többi lépése ezen verziókezelt tartalmú és formátumú adatra támaszkodik. Ezt mutatja be valamennyi érdekelt félnek a kibocsátó ügyintézőjétől, a számla befogadójáig, szükség esetén a NAV-ig. Így biztosítható, hogy a számlának egyetlen példánya hitelesített, és nem fordulhat elő, hogy a számla megjelenítését tartalmazó pdf esetleg mást tartalmaz, mint a belecsomagolt xml tartalom.

Megoldások a vállalatközi kereskedelem számára

Új területetek igénylik az e-számlázást. A vállalatközi kereskedelem számos területén jelentős megtakarítások várhatók a megfelelően kialakított e-számlázással. Az utólag fizetendő árucikkek és szolgáltatások fizetési könnyítése (Credit Management), a készpénzkezelés, az ügyfélszolgálat és a térülések figyelése azok a területek, ahol a legtöbb tartalék van.

Az egyszerűtől az összetettig biztonságosan, gyorsan, egyszerűen

E termékkel egyszerűen és biztonságosan, rövid idő alatt valósíthatók különböző méretű és funkcionalitású rendszerek. A technológia egyszerűbb változata alkalmas lakossági és kisvállalati számlák bemutatására, míg munkafolyamat-irányítással és egyéb elemekkel kiegészített változatával nagy bonyolultságú, vállalatközi elektronikus számlázó rendszerek is kiépíthetőek. Külön kiemelendő, hogy a CheckFree alapmotor fizetéseket kezelő kiegészítése a nemzetközi kártyatársaságok legújabb biztonsági szabványának (PA DSS) is megfelelhet, ezzel a rendszer szinte egyedülálló a magyar piacon, beleértve a bankokat is.

A fenti két méretre kitűnő példa a Triad Kft. által az EDF Démász részére készített E-számla elektronikus számlabemutatási rendszer, valamint – a szintén cégünk fejlesztette – a számlák aggregálását, konszolidását lehetővé tévő nagy szolgáltató rendszer, a Távszámla.

A siker kulcsa: Előnyös a számla kibocsátójának és befogadójának egyaránt

A Triad által megvalósított rendszer előnyös a számla befogadójának és kibocsátójának egyaránt. Az egyik oldalon kényelmes és biztonságos, míg a másik oldalon, a kezdeti nagyobb beruházási igény ellenére is belátható időn belül megtérülő fejlesztés:

Előnyös a kibocsátó szempontjából:

elmarad a papír alapú számlák előállításával és eljuttatásával kapcsolatos költség;

valódi elektronikus számla születik, amelyből a megfelelően tervezett EBPP-rendszer automatikusan nyeri ki a szükséges adatokat, így egyszerűen, gyorsan, a tévesztés veszélye nélkül kezdeményezhető a fizetés;

az elektronikus fizetések révén csökken a beszedés költsége;

a számlázási ciklus felgyorsul, így csökken a kinnlevőség és ezáltal a folyószámlahitel igény;

az önkiszolgálás és az automatizálás révén egyszerűsödnek és olcsóbbá válnak a folyamatok;

segítségével innovatív marketing technikák alkalmazhatók;

ügyfélszerző és ügyfél megtartó szerepe is kimutatható.


Előnyei a befogadói oldalon:

a számla bárhol, bármikor elérhető az interneten keresztül;

a számlák – a bennük foglalt adattartalom révén – tetszőlegesen szűrhetők, rendszerezhetők, különböző formátumokban letölthetők;

a számlakiegyenlítés – a megfelelően illesztett fizetési rendszerek segítségével – biztonságos és sokoldalú;

a nagyvállalatok számára jelentős megtakarítások érhetőek el a számlabefogadási folyamat irányításával és a rendszer egyéb kiegészítő szolgáltatásai révén.


Ha felkeltettük az érdeklődését, tekintse át cégünk EBPP-vel kapcsolatos szolgáltatásait, és lépjen kapcsolatba velünk!

EBPP - Electronic Bill Presentment and Payment

Electronic Bill Presentment and Payment is essentially a complex contractual relation between Billers (telecommunications companies, utilities, etc.), service bureaus, consolidators (portals, banks) and their customers. The process of bill presentment spans from loading the bills into the database, to the presentment of the bills on the internet, while the payment means the actual payment transaction of the bill presented on a selected banking infrastructure.

Today there are many interpretation of electronic billing. Some of the solutions convert the paper bill into electronic version (mostly PDF). The more advance solution may pack the full or partial structured data content in XML format together with the PDF. The currently prevailing legal compliance is ensured by digitally signing the document. No question, this solution is good for most billers, provided if sufficient number of customers accept it.

The genuine e-bill system

International experiences suggest that the customers are demanding more. Triad is dedicated to satisfy these more demanding requirements, based on the over 15 years of know-how of its key partner, CheckFree (FISERV) who packed this wealth of experience into the de-facto industry standard CheckFree (Fiserv) i-Series product family.

The heart of our EBPP solutions is the extraction of (structured) data from the bill data produced by the billing system and then digitally signed and placed into the archive in XML format. All further steps are relying on these version controlled contents and layouts. This is presented in the individually required manner to the user in question let it be the customer care clerk of the biller, the customer or ultimately the tax office. This process will ensure data integrity, i.e. the single copy of the signed bill will be used to produce the printed image as well as the image on the screen.

Solutions for the Purchase-to-Pay chain

New demanding areas needing e-Invoicing. The Purchase-to-Pay chain can benefit from the properly designed e-Invoicing solution. Credit Management of goods or services sold, Cash Management, Customer Care and Cash Allocation are the areas where most of the savings can be expected.

From plain to complex: safely, smoothly and simply

Using this proven technology and engine, solutions of different complexity and functionality can be deployed in short period of time. A rudimentary application can serve the needs of presenting residential or SME bills, while some more complex applications can eliminate most of the burden of processing the A/P process, by managing hierarchies of invoices and staff, routing the acceptance process, and the like for the corporate (B2B) world. It is important to say, that the payment process associated with the bill presentment is supported by a robust, separate payment engine, conforming with the highest security standards of the card industry (PCI/PA DSS compliance).

Two fine examples of the different solutions are the E-Bill system developed by Triad for EDF DÉMÁSZ (operational since 2010) and the National Bill Consolidation Platform Távszámla operated by Magyar Telekom, a DT daughter, since 2005.

The key to success: Value for both Biller and Customer

Our solutions are satisfying the need of both sides of the business and this is the fundament of success. At the receiving side the service is providing a safe and comfortable access to mange an “unpleasant” activity: to clear the bills. On the Biller side the cost saving is contributed to various items, the highly personalised contact with the customers are paying well off against the initially higher investment and the return on investment is remarkable.

Value for the Biller

saving the cost of producing, distributing the bills

the “genuine” e-bill makes “one-click-payment” a snap

the cost of collection is reduced

savings on the DSO

due to self care/service and automation, the processes can be streamlined, and thus cheaper

one-2-one marketing is made possible

reduces attrition, improves sales (opportunity costs)


Value for the receiver

bills/payments can be accessed from anywhere at any time

multiple views of the same bill or bill details are available

bills are downloadable

payment is a snap and safe

huge savings for corporate users


Please see our releated services or contact us if you need any further information.